grains-651404_960_720

Dwie wspaniałe właściwości kaszy jaglanej

O tym, że jest ona bardzo zdrowa wiedzą pewnie już wszyscy. Nie tylko ona, wszystkie kasze są bardzo zdrowe. Dla osób interesujących się tematyką zdrowego odżywiania są one prawdziwym odkryciem. Ta pożywna potrawa, kiedyś tak często goszcząca na stołach, przez długi czas była zapomniana. Że jest nie tylko pożywna, ale też ma wiele wartości odżywczych i doskonale służy zdrowiu oraz dobremu samopoczuciu, to musiała zostać na nowo doceniona. Jest wiele odmian kasz. Jaglaną można uznać za jedną z najcenniejszych, bo nie tylko że ma wiele witamin i składników mineralnych, ale też dwie ważne właściwości. Wyróżniają ją one spośród innych. Dla zagwarantowania sobie możliwości przygotowywania zdrowych posiłków warto spojrzeć kasza jaglana cena jaka i ją kupić. Nie zawsze co drogocenne jest drogie. Posiłki będą nie tylko zdrowe, ale i smaczne. Oprócz dań można też wykorzystywać ją do przygotowywania pysznych deserów, bo pasuje do mięs, warzyw, ale też i do słodkich rzeczy.

Działanie zasadotwórcze

To pierwsza bardzo ważna cecha kaszy jaglanej, która wyróżnia ją spośród innych. W codziennej diecie znajduje się sporo produktów kwasotwórczych. To np. mięso, produkty wysoko przetworzone, słodycze, kawa, herbata. Jeśli zabraknie produktów zasadotwórczych, może to doprowadzić do zakwaszenia organizmu, co prowadzi do pogorszenia samopoczucia, spadku energii oraz różnych chorób. Z reguły produktów zasadotwórczych je się mniej, dlatego tak cenne jest wszystko, co ma takie właściwości. Kaszę jaglaną warto uczynić jednym z podstawowych produktów w codziennej diecie.

Brak zawartości glutenu

To druga bardzo cenna jej właściwość. Mają ją i niektóre inne kasze np. gryczana, ale nie wszystkie. Uczulenie na gluten to poważny problem, bo znajduje się on w wielu produktach. Trzeba wtedy zrezygnować z pieczywa oraz innych produktów mącznych. Jako alternatywa dla tego, czego jeść nie można, może posłużyć kasza jaglana. Glutenu nie zawiera także ryż, ale kasza ma więcej wartości odżywczych. Jest smaczna i lekkostrawna, więc tym bardziej jako podstawowy produkt codziennej diety będzie doskonała.

Witaminy i składniki mineralne

Poza tymi dwiema właściwościami kasza ta jest bogata w wiele cennych składników. Podobnie jak inne, zawiera magnez oraz witaminy z grupy B, co sprawia, że wywiera rewelacyjny wpływ na samopoczucie. Poza tym znajduje się w niej także wapń, potas, cynk, selen oraz żelazo. Przy tym wszystkim jest pożywna. Dodanie jej do obiadu czy do innego posiłku nie tylko uczyni je zdrowymi, ale także pozwoli się najeść. Kiedy odejdzie się od stołu ze zdrowym uczuciem sytości (nie mylić z przejedzeniem), to nie będzie pokusy, by podjadać różne niezdrowe rzeczy między tym a kolejnym posiłkiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>